Monday 21 November 2011

BAD REVIEW DESIGNER

YES GALS, PLEASE PLEASE PLEASE AVOID THIS 'SO-CALLED DESIGNER'..
nak tau sapa?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
source : google ajo..


DESIGNER N

WHY?
 i have heard and received soooo many complaints from brides and bride's frens about his bad service, bad works,lambat, bad execution, bad EVERYTHING..!!!! i dont know why he is in the 5Stars group.. i dont how he became a designer in the first place... This guy fucked up really bad..imagine brides TAK DAPAT LANGSUNG BAJU DIA???? IMAGINE DIA TERLUPA NAK BUAT BAJU TU? IMAGINE DIA TERLUPA NAK BUAT TUDUNG BRIDE TU? IMAGINE DIA TERJUAL BAJU YG BRIDE TU DA BOOK? IMAGINE DIA BOLEH BUAT BAJU TAK IKUT DESIGN & COLOUR YANG BRIDE DA CONFIRMKAN? IMAGINE BAJU MELAYU SGT CIKAI MCM BELI KAT KEDAI? IMAGINE FITTING SESSIONS ASYIK2 TUNDA? IMAGINE YOUR BAJU XSIAP2 ALTHOUGH U DA JUMPA DIA ALMOST 8MONTHS AGO? eee macam2 lah... 

so many dramas and problems if u hire this guy...I dont get it why he stills accepting jobs if he knows he cant deliver and have no time to do the baju?? Kalau untuk artist2 wow bukan kemain lagi, tapi untuk your paying customers apsal camni? people are getting married for god's sake. i seriously dont know what's his problem sampaikan byk giler masalah...

If you follow my previous post HERE, i da ckp i tunggu masa je ni nak post pasal dia sorang. I mmg bengang n marah dia buat camni kat brides yg da bayar kat dia, and dia xdeliver.. wtf man? orang nak kawen and u sabotage her wedding u tau x? Ramai gila yg i kenal (yg xkenal pun ada) shared me their unfortunate stories dealing with HIM. I dont care to post his name here. I dont care to make a bad review on HIM. I dont care because he deserved it..

 I know after this post, mesti ada yg backup this damn designer and kutuk i or watever. who cares??! THIS PERSON FUCKED UP BIG TIME and messed people's wedding..! he spoiled people's dream.. that's why!! Everyone must know wat he did to these poor brides... Maybe dulu2 he was good, but makin lama makin teruk...people yang nak backup dia ni MUST THINK FIRST, if you were the bride and your designer FUCKED UP YOUR DREAM DRESS, how would you feel? do you still nak back him up?

This is from a fren's quote (please read her entire post HERE. Her fren is also one of the unfortunate bride yang terkena)
  entry ni bukan untuk menjatuhkan org tetapi sekadar memberi pengajaran. we know we’re not someone as big as an artist or anak org kaya segala but we’re still human beings and should be treated equally. if mmg xnk buat, mmg rase xle deliver, do not promise, do not say u can until the very last minute. pity others please. kalau mcm ni punya perangai, u wont be able to stay long.

AVOID THIS DESIGNER. 
please help spread and share this to your friends..
You dont want to face any dramas and problems on your wedding, seriously T_T
i do hope frens yg da hire dia for wedding terdekat ni will end up ok (which ikutkan asyik2 postponed fitting)..kalau tak, another bad review entry coming up..!!


update: here's some stories and blog links i have bout this designer..all are based on true story, xdenye i nak create stories..it's all based on bride's experiences..i only wanna share with you all so yang lain x terkena..

------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------
comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)

COMMENT 1
nuown June 21, 2010 6:38 PM
    hi beb :) i reallly can feeel you dear! what a tragic. I was one of his client. and my dress not turn soo good as well..this happen a week before my wedding..A WEEK!!!

    The first stage was went sooo well.. first fitting ok..i love the dress so much (as he dont put any bead lagi + the cutting was so cantik and fit me well).

    i nak my beading pink+lilac+pearl ckit. and my second fitting was horror. my beading color grey!!!! and the beading sgt subhanallah!!!!!!!!! horror n horror! hihi..tp i cool jer.. i cakap u salah color nih Nik.. dia replied ok ok i ubah..i lupa!!(padahal dah tulis dalam receipt i nak bead color ape kan) huhu..

    so i bg dia masa 2 hari utk baiki balik, ok dia baiki with pink+lilac beading..bead sgt tak cantik..bead murah kot dia guna.. and beading sgt takde seni!!!!! so lagi seminggu beb.. i tak boleh tunggu.. i coool jer..i nak nangis sebenarnye..tapi i tahan sebab i taknak negative element in my mind before wedding and nak save my energy not to complain so much on the baju!.. so i ambil that baju and send to dzull classique.. baju I dzull buat sehari je ok beading tuh.. bead penuh giler dekat veil i...n dekat baju..i respect giler with SATU HARI PUNYA WORK!!!!! ..

    so my suggestion:
    for you dear..i rasa better you ambil baju u balik. why?? sebab designer is an artist. orang2 art nih hati kena ikhlas n tenang so that they can express their art on the baju. hati tak ikhlas + tenang baju tuh tak cantik!! esp bila u dah sms dia mcm tuh kan.. mesti dia geraaam ngan you. to be safe..ambil balik baju tuh..hantar to designer lain..

    :) all the best dear!. I link you yeah. :)


COMMENT 2 
*comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)

miss dini June 25, 2010 4:39 PM

    Hey Elly, I somehow stumbled upon your blog and I read your post on this designer. I was so shocked to read that the designer that you meant is NIK ERWAN ROSELI!I was even more surprised when so many readers commented the same thing!Ok, I'd like to share my story with all of you.

    I asked him to do my annual dinner dress when I was at my final year. (luckily not my wedding gown!)This was 3/4 years ago when he was still studying at UiTM. I met him and told him how I wanted it to be and he sketched me a draft. A few weeks after that, he came over to my house for fitting. The dress was ok but I was not really happy with a few things like the dress was way too tight and the finishing wasn't that neat. I asked him to mke some alteration to the dress,he jotted down and he said he will come back 2 weeks after that. During that time, the artist+designer in M'sia was busy preparing for ABPH that was held at Genting. So when I called him after 2 weeks, he said that he FORGOT about it and was BUSY doing baju artist for ABPH. Can you believe it?! (I taula I'm not an artist, tak glamer & tak masuk paper) I gave him some more time for him to alter. And when he came, he gave me the dress without me checking the dress(stoopid of me in trusting him). So when I went back, to my horror, he DID NOT EVEN DO ANY ALTERATION TO MY DRESS! I was sooOO piss..because I had told him to mend it so long ago&so many times.

    I straight away SMS him telling him that he didn't alter my dress,he said he FORGOT and he said will PAY BACK RM50 for not doing so(I paid him fully already).

    People, I would like to inform that UP TO DATE HE HAS NOT GIVEN ME THE MONEY. It's not so much of the money coz it's only RM50, but it's the principle. He took my money without doing anything. Know this people, orang macam tu will not last long in this field and takkan berkat use our money!

    Thank you for sharing your story with us..I really hope your dress will turn out well.If I were you,I'll be so scared.

COMMENT 3
*comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)


Beauty Touch @ RAJA SUEFINA August 25, 2010 12:20 PM
    hye dear..i buat baju ngn nik...
    mine was okay sbb i cakap wed i tu on march..sbnrnye april...that part i dah safe la..

    tapi i ada send baju customer i...7bulan..sampai 2 hari nak kawen tak siap!!!panjang cite dia..ngn beeds takde..kain satin biasa..kasut draft lain jadik lain..sakit hati i..

    ape pon i advice kan..carikla yang betul2..sumtime org takde nama pon buat baju nice2 juge :)

COMMENT 4
*comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)


Anonymous May 29, 2011 1:20 AM
    I know the entry dah lama but I came across ur entry while googling for NERD (bukan NERD ni dah tahap tolol!!)

    Tapi nak komen sebab tak nak bende yg sama jadi kat orng lain.

    NIK ERWAN ROSLI adalah designer paling tak guna.. haram jadah... boleh jalan... satu sen habuk takleh pakai.

    Lukis design bukan main cakap pung pang tapi hasil!! mcm gampang... cacat punya NERD..

    dahla siap lambat.. lepas tu dia ni gunting kain je,.. jahitnye org lain.. boleh dia ckp dgn aku kalau tak masukkan duit dia takkan gunting kain...

    leaps tu baju aku lain dari apa yang dia desigm!!! eii gampang punya designer!!!

    aku tuntut duit aku sampais krg tak bayar2., sama mcm kes org lain..

    korang naik amik NERD tak payahlah weii mmg kalau nama bukan artis dia tak amik kesah sgt design korang tapi lapar duit punya bapok!!!

    aku haramkan duit aku yg dia amik tu.. bodoh punya orang takleh wat keje

    NIK ERWAN ROSLI ialah penipu besar, designber bodoh nak mampos.. menang la award mana, design la baju artis mana tapi pasal dia dah buat palat mcm ni... org pun tak heran..

    STUPID ASSHOLE!

COMMENT 5
*comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)


Anonymous July 26, 2011 3:26 PM

    OMG!!! I should have stumbled accross this blog 6-7 months ago! I know I'm one year late...but I would also like to add testament that Nik Erwan Roseli sucks!

    Unfortunately for me, I hantar BOTH my wedding dresses to him. MasyaAllah...BAD EXPERIENCE to the max!

    Hantar baju lambat gilaaaaaaa eventho I dah jumpa dia 5 months b4 the wedding. Long story short, baju nikah i dia buat guna kain orang lain and design lari gila! I suruh dia cari balik kain I and buat balik, and it was 2 nights before the wedding! Can u imagine? And my reception dress i suruh beading full, pukul 12tgh hari on the day of the night reception dia hantar gambar dress I beading jarang2 and BURUK gila! Menangis gila I!!!!!!

    Tapi, maybe luck was on my side, he managed to send the 2 dresses in time, walaupun 1-2 jam b4 the event started...and both turned out nice...tapi kalau tgk dekat2 and in detail, workmanship tak neat langsung! beading murah! I bayar dekat dia mahal kot, my MUA pun kata mahal!

    SUCH A BAD EXPERIENCE!!!!

    I bukan nak tutup periuk nasi orang, but, if u want to avoid drama on the most happiest day of your life, AVOID him!


COMMENT 6
*comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)


Mangsa tak bersalah August 22, 2011 5:33 PM

    seems like I also have to do an entry about this stupid guy!!!

    NIK ERWAN ROSELI, aku tak halalkan duit aku yg ko amik!


COMMENT 7
*comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)


Anonymous September 2, 2011 11:34 PM

    OMG...if only I stumble upon ur blog sooner...ni dah kene baru I google si mamat bodoh ni...ish gerammmmmmm

    the story is, i beli his baju from The Old Blossom Box. Apparently his doing this collaboration with OBB kot. I tengok kat online, and it was super cute, the design. So I order la satu, RM300 ok. And bile dapat, masyaAllah....macam khemah lepas kene ribut. bile i sarung kat badan nampak mcm badut ok! workmanship sangat la cincai lagi mcm haram, tak cantik langsung! i was like, baik i jahit sendiri lagi cantik kot! ni mcm budak tadika nk bwat projek skolah utk costume halloween! mcm gampang betul! anad the kain also kain murah....i ingatkan harga mahal kot la nak guna kain cotton japanese ke, tapi ni kain cotton kat kedai cina yg harga RM4 semeter tu! gile ke ape? The OBB owner Jezmine promise to contact me after raya to solve this problem, so I guess I just wait patiently till 5 Sept. But reading all of your comments, I think I shouldn't put my hopes too high! Damn this Nik Roseli...my RM300 burn and I have to buy another baju raya! Coz I cant bear to wear 'That' for my raya, too buruk! what a rubbish!

COMMENT 8
*comments from the post (http://anaille.blogspot.com/2010/06/designer-bad-experience.html)


Anonymous November 2, 2011 12:12 AM

    la masih ada lagi yg kena dgn mamat Nik Erwan walaupun dah 2011?? Tak leh jadi ni.. Si jezzmine pun tak solve gak ke? eloklah dua kali lima...

    Aku pun masa si NERD tu buat baju aku jadi bancai try gak call JEzmine tapi x jawab... aku ras anak create je page I hate NERD..

    dah sampai satu tahap tu aku sms NERD ni cakap aku haramkan duit aku kat dia yg dia nak ganti tu pun, dia memang buat bodo..

    ada juga orang mcm ni eh pegangan agama tak kuat.. janji tak tepat....

------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://armadatopman.blogspot.com/2011/09/nik-erwan-roseli-return-back-my-money.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://reneemeowwedding.blogspot.com/2011/10/complaints-on-vendors-part-i.html
(read story about vendor N)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://bitbitterbutter.blogspot.com/2011/11/akad-nikah-attire.html


------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://truthcryandlies.com/2011/11/21/you-are-going-down/

------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://oshinz86.blogspot.com/2011/11/drama-dan-trauma.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anonymous Anonymous said...

    My dear Cik Renee....
    I'm another one unlucky bride to-be :(
    When I was reading your entry at 8pm, sebenarnya at the same time I was waiting for this so-called designer to come. Janji 9pm, finally he came at 3.30am!!!!!! Yes, NO KIDDING!! I remembered masa 1st fitting, it was done at 1am...MasyaAllah, this so-called designer really messed up everything and for god's sake my wedding is this saturday 26th. I dah habis bayar like 4 months ago, and I booked him in March. Ya Allah, I can only keep praying and praying.......All his perangai u listed 80% jadi to me. Tadi pun he came my reception dress still kosonggg... No lace patches n beadings..... No veil, no tudung, no heels yet as promised...Sedey sgt :(

    -ZaRa

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anonymous yunnehuda said...

    baju dia oklah.. pernah tgk sorang bride pki masa attend wedding dia baru2 ni... but colour dia salah and plu alter... sbb nk duduk takut koyak.. so, kluar cost lain.. although my wed dress biasa2 je (made by sheila mohammad) I puas hati.. fitting skali je.. kene tmpah psl bdn gebu sgt..

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blogger adda_shariff said...

    salam.
    babe. i did my baju with nik jugak about a year ago. and i had my fair share of story. tapi i dont think this is a wise thing to do. ada problem, cakap terus dgn dia or report terus to tribunal pengguna.


------------------------------------------------------------------------------------------------------
FROM FRENS (email)

I mmg dh tulis a whole essay dh kat u,tp I rase bersalah,I delete..yela kan..i ni berperikemanusiaan la lagi, x sampai hati nk jatuhkan periuk nasik org..i ingat I sorg kene so just nk forgive n forget..tp x sangka ramai mangsa2nye..ok here goes..

I hire nik erwan for my engagement last sept..bila dh hire, tarikh fitting nye asik berubah2 and dia x tepati janji,terpaksala I dgn bakal tunang I tdo dpn gate rumah nik tu..mcm pengemis okey rupe we ols masa tu.then bile dh dpt baju,lain pulak spt yg didesign masa memula,mmgla I nk dia design dress tp bukan exactly sama mcm dia pernah design kat the previous customer..sigh,so I mintak alter lah..bile dh alter pun same jugak,dgn maniknye ciput,then reben as requested x ada,jahitan x kemas,maniknye longgar je,byk tercabut.and the worst part,dia mmg x minta maaf okeh atas kesilapan dia.sekali aje masa mula2.lepas tu kunun nk tebus kesalahan dgn bg I heels,tp haremmm..nasebla I jenis x berkire..dahla tu hari yg patutnye dia bg I dress pun still ade kesilapan lg..i dh mcm “Nik ni pekak ke OKU?PERLU KE GUNE BHS ISYARAT” so xpelah dia kata esok bagi,lusenye I tunang..bayangkan sehari sebelum,kite dh byk keje lain lg kan..i pun tunggula asst dia dkt stesen minyak shah alam mcm org bodoh,dhla tggu lama jugak,bila asstnye sampai “oh my god,mak lupa veil nyah” menyirap I rasa masa tu,yela kite byk lg kerja drp nk melayan nyah2  x beretika ni kan,rasa nak potong je anu nye tu kalau dh x guna kan..so tunggula pulak I dgn my whole family yg masa tu tgh sibuk dgn other chores.bile dh dpt veilnye mcm bodo..harga dh mahal kan..lgpun lain mintak,lain yg dpt..i mintak veil ade flower appliqué,I hanya dpt veil kosong yg my MUA Zila Ziman (highly recommended) kate kalau beli kat jakel murah je kot??lain gile drp veil ala2 grand yg I mintak,sbbnye baju I dh kosong.mama I kate kalau mcm ni baik jahit dgn kedai nyonya belakang rumah tu haa,byr pun x la byk mcm nik.


------------------------------------------------------------------------------------------------------
FROM FRENS (email)

 (tp betol Renee! my cousin time dia tunang pon kena macam tu, call semua xnak angkat, i dapat rasa ape yg u cerita kt blog tu sbb cousin i sendiri kena. nak nangis dibuatnya.. nasib baik vendor mini pelamin xbuat hal. that time dah kol12 tgh malam. Call the designer xangkat2, msg xjawab, then try call lagi jam1pg tu, hp designer terus tutup! Grrmmm gilos!

Nak xnak kol 1pg tu kitaorg termasuk ayah2 pon serang rumah dia (shah alam). kami yg dari ampang ni tau2 je lah kan..bercinta nak pegi shah alam pgi2 bute tuh. sesampai je kt umah designer tu, *nak tau dia wat per?* tengah jahit labuci2 kt bju cousin i .. tnya y xangkt fon/off fon?dia kata sorry2 xdgr..hp kt blik. (hey u can imagine kan? majlis customer awak esok, xkan lah awak xterpk yg customer awak nak baju before e-day dia) atleast pls pls lah angkat.. pls respon org call awak. sejuk sikit hati kan bila tau awak angkat tu..ishh..gerammm sehh.. hmmm ~sigh..T_T

------------------------------------------------------------------------------------------------------
FROM FRENS (email)

Tp bout nik erwan tuu mmg sengal sikit.I penah teman member i p jmp die.
sume xproper.susah.Plus ade gak member tkena sketch yg agreed xsama bila dah siap.
gila.I plus size ni mmg confirm la cuak.bile dgr mcm2 ni ha.
yelah nk sewa bkn senang nk dpt saiz n pesen lawa2.
mmg xjd raje sehari aku karanggg.kehkeh

btw thnxx a lott for the info.
xoxo

------------------------------------------------------------------------------------------------------
FROM FRENS (verbally)

send baju nikah perempuan+lelaki... colour n design da tetapkan..but in the end design xsama, colour langsung out..depo da bayar, in the end my fren buat another baju kat designer lain..

------------------------------------------------------------------------------------------------------
FROM FRENS (verbally)

send baju and sediakan kain sendiri.. after all the dramas and problems for months (MIA, xjawab call, xreply sms, xreply email).. xpenah fitting.. and bila tinggal 1 week nak wedding, baju yg dah siap tu totally guna kain lain.. wtf? my fren mengamuk n demanded him to pay back but until now senyap aje.. T_T

------------------------------------------------------------------------------------------------------


terlalu byk..but mostly macam stories from above... T_T and ada lagi dlm emails but xlarat nak search n copy paste.. i share yg mana ada je...tgh tunggu upcoming weddings next month..kalau buat hal lagi, one more entry coming up..!!







meowluv~

No comments:

Post a Comment